Assalamualaikum semua. sihat? harap semua sihat walafiat. okay hari nie saya nak cerita pengalaman saya masa nak dapatkan lesen memandu. korang semua ada lesen memandu tak? haaa yg otw nak dapatkan lesen memandu tuu good luck lah yee? cecey kasi takut sikit.hahaaha 

okay, aku tak ingat dah bila tarikh aku ujian tu tapi yang aku taw hari khamis. pagi khamis tu bangun memang hati tak senang lah. pikir macam2 tapi mak bg semangat. dia cakap doa bnyak2, insyaAllah lulus. thanks mak! hehehe okay, aku steady je padahal dalam hati Allah ja yg tahu betapa nevessnyaa aku. :D 

dah siap mandi, aku solat subuh, lepas ja solat subuh aku terus capai surah yaasin. nak bagi hilang takutlah katakan. lagipon nak mohon pada Allah supaya semuanya berjalan lancar. Mak aku tergelak-gelak tengok aku masa tu sebab muka aku memang muka takut gila. hehehe berani mak gelak yee? :D 

Dah siap2 nak pergi sempat lagi bapak aku pekena aku, dia cakap baik-baik laa polis JPJ tu garang. hmmm lagilah aku takut! tapi takpa, aku yakin! naik je atas kereta aku baca doa bnyak2. mak bg semangat lagi, dia cakap takpa, relax. steady and serahkan pada Allah. kalau kena repeat nak buat mcm mana, yeah makk. thanks again ! 

dah smpai kat sana aku gementar tapi alhamdulillah masa tu aku ditenangkan dengan orang yg aku sayang,hanif*myex*. wahhhh! pagi2 dah call aku. bahagianya! dia cakap nak teman aku sampai aku habis test. emmmm lagilah aku semangat! hehehe 

bila dah pukul 9 staff kat situ minta semua berkumpul untuk taklimat. pergghhh! ramai siakkk masa tu. muka cuakk je semua. hehehe including me :) tapi ada jugak yg budak repeat. okay takpa, be cool. 

bila dah nak sampai je turn aku, hanif call, dia cakap 'sayang, do your best! i know you can do it!' emmm thanks. 

bila nama aku disebut, dengan yakin aku masuk kereta, terus start enjin, yeahhh alhamdulillah semua lancar, first test kena naik bukit, memang ini yg paling aku takut! takut kereta turun balik, dengan lafaz bismillah aku tarik handbreak dan serta merta aku terus tekan pedal minyak. perggghh! berasap kereta aku masa tuu. semua gelak. ahhhh! tak kisah ahh yang penting aku lepas. JPJ tuu pon cakap lepas, yeahhh! berkat doa aku :)

lepas je ujian parking and ujian jalanraya akhirnya aku lulus sebagai pemandu yang sah di Malaysia! hehehe berjaya jugak akhirnya :) 

soooo kepada kawan-kawan yg baru nak amek lesen tuu janganlah terlalu takut. small matter jee. bawak smbil pejam mata pon okayyy maaa. hahahaa 

too oulss reader: goodluck taw ! assalamualaikum and see you again!